یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
مراسم افتتاحیه

حوزه/ حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری گفت: به حوزه زیارت در تربیت انسان‌ها نیاز داریم. مدیریت کشور، نظام و دولت باید بپذیرد هزینه‌کردن در حوزه زیارت سرمایه‌گذاری برای بسیاری از نکاتی است که نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۰ مردادماه در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در سازمان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه گره خوردن موج اربعین در رادیو زیارت آورده‌های زیادی خواهد داشت، اظهار کرد: از یک طرف زیارت امام رضا(ع)، هدف اصلی رادیو زیارت است و از طرف دیگر موج اربعین دل‌ها را به کربلا و نجف می‌برد. وقتی این دو با هم گره می‌خورند، آورده فرهنگی، اجتماعی و حماسی برای کشور و مخاطبان به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روزی که جابرابن‌عبدالله انصاری ۲ نفره پیاده‌روی اربعین را آغاز کرد، به ذهنش هم خطور نمی‌کرد این حرکت، مستمر و خروشان خواهد شد و به جایی خواهد رسید که ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر در حرارت گرمای ۵۰ درجه‌ای بیش از ۷۰ کیلومتر مسیر را با عشق طی کنند که آمادگی امت اسلامی برای ظهور رقم رقم بزنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام آمادگی می‌کنیم که به صداوسیما در راستای اهداف مد نظر خود و رادیو زیارت کمک کنیم تا پوشش این رادیو گسترش پیدا کرده و حتی روستاها را نیز تحت پوشش قرار دهد. ما به حوزه زیارت در تربیت انسان‌ها نیاز داریم. مدیریت کشور، نظام و دولت بابد بپذیرد هزینه‌کردن در حوزه زیارت سرمایه‌گذاری برای بسیاری از نکاتی است که نیاز داریم در کشور روی آن‌ها کار کنیم.

وی یادآور شد: امروز نیاز داریم جوانان ما در عرصه مقاومت پرورش پیدا کنند. این موضوع آورده سیاسی نیز خواهد داشت؛ یعنی ایران را به عراق متصل خواهد کرد که تاثیرات خود را خواهد داشت.

اخلاقی امیری با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای قدرتمند نظام جمهوری اسلامی، زیارت است، بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های بزرگی که در قدرت نظام جمهوری اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی دشمن در اختیار ما قرار دارد، زیارت است.

وی افزود: یکی از ابزارهای قوی که در اختیار مکتب اهل بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد نظام در زمینه زیارت بوده که در واقع حاکمیت با این هزینه در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کند. صداوسیما حدود هفت‌، هشت سال است رادیو زیارت را تاسیس کرده و امیدوارم تمام استان‌ها، شهرها و روستاها را پوشش دهد، چرا که کشور ما کشور امام رضا(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha